Během čtyř týdnů si mohli žáci prohlédnout putovní výstavu The Glass Room: Misinformace na chodbě u odborných učeben a pomocí mobilních zařízení si projít doprovodné aktivity. Žáci 9. ročníku se postarali o instalaci souboru plakátů na výstavní panely. Dále mezi plakáty umístili QR kódy s aplikacemi doprovázející výstavu. Nezapomněli na ukrajinské spolužáky, kterým také připravili QR kódy s aplikacemi v ukrajinském jazyce.
Výstava měla poukázat, že internet je místem mnoha informací, dezinformací a jak se tímto online obsahem prodrat. My všichni jsme vlastně uživateli a spotřebiteli tohoto online obsahu a už nejsme jen neutrálními nebo pasivními příjemci informací oproti minulosti, ale v současnosti můžeme hrát hlavní roli při jejich šíření díky sdílení na sociálních sítích. Je nutno si informace ověřovat, než je budeme sdílet dál. Odhalovat fake news nebo deepfakes je náročně a někdy i neodhalitelné. Záleží na nás, jestli se jimi necháme ovlivnit.
Doprovodné aktivity žákům ukázali, jak snadné je v online zprávách odlišit fakta od fikce nebo si mohli zahrát si hru, ve které zjišťovali, které fotky byly upraveny, aby je jako uživatele oklamaly.
Součástí putovní výstavy byla i volně dostupná publikace Průvodce datovou detoxikací, ve které se vysvětluje, jak rozeznat fakta od fikce a proč je vlastně důležité uvažovat o tom, co sdílíme.
Děkuji žákům 9. ročníku za pomoc s uspořádáním výstavy.
Mgr. Jana Slabá Janoutová, třídní učitelka 9.B